Taxi bedrijven

Als je aan taxi's denkt, denk je waarschijnlijk aan steden als New York, Londen en Tokio. Deze steden worden beschreven door hectische straten, honderden auto's die zich kriskras door elkaar bewegen en mensen die een taxi willen vlaggen om naar hun bestemming te komen.

Maar taxiservice is veel meer dan alleen maar een manier om door de stad te reizen. In feite is de taxi-industrie de afgelopen jaren enorm gegroeid, vooral vanwege de vooruitgang. En terwijl de traditionele taxi nog steeds een grote speler is, worden on-demand app-gebaseerde diensten en platformen voor het delen van ritten steeds populairder.

Laten we eens een kijkje nemen naar wat de taxi-industrie nu precies inhoudt en hoe bedrijven tevreden zijn met de vraag van consumenten.

Wat is een taxibedrijf?

Een taxibedrijf is een type transportbedrijf dat zich specialiseert in personenvervoer. Dit kan variëren van op straat wachten op klanten om naar hun bestemming te gaan om het aanbod van vooraf geboekte diensten voor bijvoorbeeld luchthavenvervoer te bieden. De meeste taxibedrijven zijn sterk gelokaliseerd en bedienen vaak specifieke steden en regio's.

Een traditioneel taxibedrijf wordt vaak herkend aan zijn auto's die gemarkeerd zijn met het logo van de naam van het bedrijf. Chauffeurs worden geregistreerd en zullen vaak dezelfde auto besturen voor een bepaalde periode om herkenbaar te worden voor klanten.

On-demand-services, aan de andere kant, zijn die die worden aangevraagd via een app en die particuliere chauffeurs gekoppeld aan passagiers. Klanten betalen minimaal via de app en zien de prijs voor hun reis volgen aan de boeken van de rit.

Hoe is de technologie van de taxi-industrie veranderd?

De taxi-industrie was lange tijd vrij traditioneel en werd vaak gezien als een "mom and pop"-type bedrijf. Maar een vooruitgang heeft de manier waarop taxiservices zijn veranderd.

On-demand-apps zoals Uber en Lyft zijn exponentieel gegroeid omdat ze een moeilijke manier bieden om een ​​taxi te vinden en te betalen. Geen contant geld meer nodig hebben is een belangrijke reden waarom deze apps zo populair zijn geworden. Daarnaast kan de app de klant ook helpen bij het vinden van de beste route naar hun bestemming en kan deze feedback geven over de klantenservice van de chauffeur.

Een ander belangrijk aspect van on-demand services is dat ze betrouwbaarheid bieden. Het is niet langer nodig om aan de kant van de weg te wachten op een taxi die misschien niet komt opdagen of te laat is. Met on-demand service-technologie is het voldoende om de app op uw telefoon te openen, een betaalmethode om te geven en te wachten op een geprogrammeerde auto die naar uw locatie rijdt.

Hoe taxi bedrijven behandelen

De grootste concurrentie tussen taxibedrijven komt voort uit hun verschillende prijsbenaderingen. Traditionele taxibedrijven bieden vaak een "metered service", wat betekent dat de prijs gebaseerd is op opstartkosten, snelheid van afstand en / of wachttijd. On-demand-services, aan de andere kant, kunnen een vaste prijs per rit bieden of zelfs de prijs van tevoren vaststellen. Dit betekent vaak lagere prijzen voor reizigers, die verdwijnen voor deze goedkope optie kiezen.

Even belangrijk is de klantenservice. Het belang van veiligheid rapporteerde verhalen van onvriendelijke of onprofessionele ervaringen met chauffeurs. Traditionele taxibedrijven verplaatsen vaak hun professionele houding en klantenservice, hun kwaliteit en veiligheid. Uber heeft zijn veelbesproken "surge pricing"-beleid dat de prijzen voor ritten tijdens piekuren en -evenementen worden verdeeld.

Reserveert u liever een rit bij een vertrouwd taxibedrijf of kiest u voor een on-demand-service wanneer u in een nieuwe stad aankomt? Dat hangt allemaal af van uw persoonlijke voorkeuren. De laatste jaren is de keuze in ieder geval groter en biedt de groei van taxibedrijven zowel particulieren als zakenreizigers meer opties dan ooit.